No bo to jego mama

Dziś, również w moje święto, pozwalam sobie na słabość i dzielę się, no dobra, chwalę się, swoim wzruszeniem sprzed paru miesięcy, które mnie (mnie!) odebrało mowę na długą chwilę i wycisnęło parę łez.

Kiedy byliśmy sami w domu, Szymek wspominając różaniec, w którym uczestniczyliśmy dość często w minionym roku, spytał:

-Co to jest wniebowzięcie, mamo?

Odpowiedziałam mu przytaczając historię tego, co działo się po zmartwychwstaniu Jezusa, a potem dodałam, że my, którzy wierzymy, Matkę Bożą możemy o wszystko prosić, bo Jezus rzadko jej odmawia, bo ją bardzo kocha.

Szymek spokojnie dopowiedział:

-No bo to jest jego mama.

Gdy ochłonęłam z wrażenia, zaczęłam żartować, ale też zastanawiać się, jaką matką była i jest Maryja, a dotknęłam tematu bardzo żywego w mojej relacji z synami. Głośno się zastanowiłam przyglądając się jednocześnie reakcji Szymka:

-Ciekawe, swoją drogą, czy Ona daje kary Panu Jezusowi?

To moje dziecko, więc przejście ze stanu powagi i wzruszenia do zabawy i żartów zajęło mu może dziesięć sekund, a zakończyło komunikatem:

-No! Na przykład na błogosławieństwa!

Roześmiałam się, więc Szymek pociągnął temat:

-Na przykład, że w poniedziałek, wtorek, środę, czwartek, piątek i sobotę ma karę na błogosławieństwo, a w niedzielę Mu odpuszcza!

Roześmiałam się znowu, ale potem mu powiedziałam, że ja to mam nadzieję, że takiej kary to Ona Mu nie daje!

2 uwagi do wpisu “No bo to jego mama

  1. Dawno nic tutaj nie pisałam.
    Ale bywam, bywam!

    Matko Polko w akcji ujarzmiania codzienności – NAJlepszego w dniu twojego święta!

    Pozdrowienia dla tych, co sprawiają, że to święto ma sens!

Skomentuj

