Chleb na zakwasie i bułki ciachnięte

Chleb domowy na zakwasie czy drożdżach chłopcy łaskawie tolerują, czasami nie powstrzymując się od ostentacyjnego pokręcenia nosem, albo rzucenia tęsknego wzroku w kierunki bagietki z Almy.

Podjęłam wyzwanie upieczenia bułek, zapytałam wujka Google’a o genialne pomysły, zapoznałam się z dziełami innych domowych piekarzy i postanowiłam zrobić bułki mnie znane jako „ciachnięte”.

Pierworodny zdaje się być mocno zmęczony naszym „szałem” na domowe wyroby, pozwala sobie nawet na dobre żarty z rodziców. Kiedyż zwierzył mi się:

-Mamo, ja to się boję, że tata zacznie świnie hodować w tej nowej łazience.

Gdy zatem bułki wyjechały z piekarnika, poprosiłam męża:

-Nie mów mu, że to domowe. Kupiliśmy i już!

-Ok.

Podczas śniadania dnia następnego, gdy wsuwaliśmy bułki domowe-niedomowe, pierworodny spytał:

-A te bułki są skąd?

-Z piekarni.

-A kto je kupił?

Ja odziana wciąż w piżamę odpowiedziałam:

-Ja.

Syn zakończył temat, poszedł do szkoły, a po powrocie, gdy bułki jedliśmy wraz z gulaszową, zapytał:

-A ile kosztowały te bułki?

-Trzy złote i jakieś grosze.

-A mogę jutro ja iść i kupić więcej za więcej pieniędzy?

-Tak.

-A mogłabyś takie kiedyś upiec w domu?

Mąż wybuchnął śmiechem, ja wyznałam prawdę, co syn skomentował:

-Czyli dobrze powiedziałem pani, że one są domowe.

IMG_0003

 

IMG_0007

IMG_0014

IMG_0015

 

2 uwagi do wpisu “Chleb na zakwasie i bułki ciachnięte

  1. podziwiam Cię 🙂
    może ja też kiedyś zbiorę w sobie dostateczną ilość determinacji do poczynienia jakiegoś domowego wypieku? 😉
    pozdrawiam 🙂

  2. To jeszcze się podziel przepisem na te cuda! 😀
    W moich stronach te bułki nazywa się „poznańskimi”, zawsze się zastanawiałam czemu 😀

Skomentuj

