Beskid Żywiecki rozdziewiczony

Dla mnie była to wyprawa odświeżająco – poszerzająca znajomość Beskidu Żywieckiego, ale dla naszej rodziny i znajomych zapoznanie z tą częścią polskich gór.

Dotarliśmy do Żabnicy – Skałki (dopiero w sklepie dzięki uprzejmości właścicieli dowiedzieliśmy się, że Skałka podana w opisie wycieczki to przysiółek Żabnicy, darmo więc było jej szukać na e – mapach!), stamtąd poszliśmy czarnym szlakiem na Halę Boraczą, podjęliśmy decyzję, że ruszamy szczytami na Halę Lipowską, potem na Rysiankę, skąd wracamy zielonym do Żabnicy – Skałki.

20140322_125037

Tym razem ja planowałam trasę, sprawdzałam szlaki, międzyczasy, wysokości, odległości i … improwizowania było dużo. Zadziwiająco dobrze to przyjęłam, jak na mnie. 😉

Okolica mnie urzekła ponownie swoją urodą, piękna pogoda czyniła nasz spacer przyjemnym, a towarzystwo dodało smaczku zmaganiom z trasą, zmęczeniem i niespodziankami.

20140322_130331

20140322_130737

20140322_131335

Dla chłopaków największą frajdą był … śnieg. Wskakiwali w niego po kolana, rzucali się śnieżkami, kładli się, wywracali, robili pozy do zdjęć, ślizgali się, zjeżdżali na tyłkach. Byli mokrzy po pas, ale niesamowicie szczęśliwi.

20140322_144802

20140322_151830

20140322_152424

Trochę „spięło nas” zejście zielonym szlakiem z Rysianki, bo na dużej części trasy leżał śnieg, fragmenty były oblodzone, ścieżka wąska, a obok dość stromo. Byli tacy, którzy się bali, byli tacy, którzy myśleli: „Jak ktoś się ześlizgnie, to jesteśmy w … !”, byli też tacy, którzy kompletnie nie czuli strachu i świetnie się bawili balansując „na krawędzi”.

20140322_170251

Przygotowując wycieczkę wyliczyłam, że wrócimy na 16tą do samochodu, a wróciliśmy trzy godziny później poznając uroki wędrówki po zmroku.

Dla mnie na szczęście już nie w lesie.

Skomentuj

