Przytulasy

Weszłam do pokoju w nastroju zadziornym i rzuciłam do synusiów:

-Dobra! Któremu z was natłuc pierwszemu?

Padła odpowiedź „na krzyż, czyli Tomek krzyknął:

-Szymkowi!

A Szymek dodatkowo wskazując brata:

-Tomkowi!

Dojrzała mamusia spytała:

-A którego przytulić?

Obaj zgodnie zawołali:

-Mnie!

Ale Szymek na kolanach był pierwszy! Wtulił się we mnie, ja zaczęłam się bujać, głaskać go, obdarzać komplementami, aż w końcu powiedziałam:

-Chyba teraz kolej Tomka, prawda?

Szymek cicho powiedział:

-Do dwudziestu.

Zaczęłam zatem liczyć:

-1,2,3,4,5,6,7,8,9, dwaaaanaaaścieeeee …

Szymek podniósł głowę, spojrzał mi w oczy i poprawił mnie:

-NIE! DZIESIĘĆ!

Gdy dotarłam do „20”, poprawił mnie znowu:

-DWUDZIEST, mamo!

I zszedł z moich kolan.

A Tomek leżąc na dywanie i bawiąc się kawałkiem toru z gry w kształcie strzałki powiedział:

-Teraz strzałka wskazuje na mnie!

Usiadł mi na kolana, wtulił się, ale … tu mu wisiały długachne nogi, tam ręka dyndała i w ogóle … Tomek przestał być „dzieckowaty”! Jeden z moich synków jest chłopcem i to, czy chcemy tego, czy nie, wpływa na charakter naszych relacji i na nas.

Chciałam mu jakoś zakomunikować, że dostrzegam to, że jest już chłopcem, że „dzieckowate” rytuały przestają być … wygodne, więc powiedziałam najczulej jak mogłam:

-Ależ ty już jesteś nieporęczny do takich zabaw, Puc!

A on szybko dodał przytulając się do mnie „doroślej”:

-Ale wciąż pieszczotliwy!

Oczywiście się wzruszyłam, również tym, że „poręczniejszy” Fif też już staje się chłopcem „czułym na” poprawność liczenia i skupionym też na świecie zewnętrznym.

Iiii … trochę żal tych „miętkich” nóżek i bezgranicznego zaufania, ale … fajnie, że pozwalają mi, goście, dorastać w mojej roli!

PS Ale pusto bez nich!

Skomentuj

